Šis bÅ«s stÄsts kÄ izjaukt un salikt atpakaļ motoru.
MÅ«su gadÄ«jumÄ mÄ“s jauksim TOYOTAS motoriņu- 2.0 GT ar 150zs .
JaukÅ¡anas iemesli: newienÄda kompresija,paliels eļļas patÄ“riņš,naw tÄda jauda kÄdai jÄbÅ«t....
Â

Â

  Šis bÅ«s stÄsts kÄ izjaukt un salikt atpakaļ motoru.
MÅ«su gadÄ«jumÄ mÄ“s jauksim TOYOTAS motoriņu- 2.0 GT ar 150zs .
JaukÅ¡anas iemesli: newienÄda kompresija,paliels eļļas patÄ“riņš,naw tÄda jauda kÄdai jÄbÅ«t.
Motors šoreiz tiks jaukts neizņemot visu motoru
 no auto…
       MÅ«su pirmais uzdewums ir nocelt nost motora galvu.Motora galva ir viena no swarÄ«gÄkajÄm motora sastÄvdaļÄm.Lai viņu noņemtu jÄatwieno un jÄnoņem visi “aksesuÄri†kas ir ap motora galvu
(izplÅ«des kolektoru,sprice,sadalÄ«tÄjs,Ä£enerators,šļauciņas un trubiņas visÄdas un vÄ“l citi sÄ«kumi),bet noņemot zobsiksnu,jÄsaliek atzÄ«mes lai liekot kopÄ var salikt atpakaļ tieÅ¡i tÄpat kÄ ir jaucot (sadales vÄrpstas atiecÄ«bÄ pret kloÄ·vÄrpstu) wisu jaucot un cÄ«noties labÄk visu ir pierakstÄ«t lai pÄ“ctam nepaliek pÄri detaļas un lai zin kur visi Å¡tekeri jÄsaliek.
Kad tas viss izdarÄ«ts,tad jÄatskrÅ«ve galvas stiprinÄjuma skrÅ«ves.Un tad varam noņemt galvu.ApskatÄmies un redzam ka wisi vÄrsti ir apdeguÅ¡i un gÄzes iet gar tiem garÄm un vÄrsti kustas arÄ« sÄniski( izdiluÅ¡as vÄrstu vadiklas un beigtas vÄrstu gumijas.
Å is defekts arÄ« tieÅ¡i ir lielÄkais eļļas Ä“dÄjs)Vadiklas izsitam ÄrÄ ar speciÄli virpotu stienÄ«ti un tad varam sÄkt meklÄ“t jaunas,ko atrast bija diezgan grÅ«ti.
Atrodam arÄ« vÄrstu gumijas.Kad jaunas vadiklas ieliktas tad mums japieslÄ«pÄ“ vÄrsti.SlÄ«pÄ“jam viņus rotÄ“jot uz riņķi ar iesmÄ“rÄ“tu speciÄlu smÄ“ri.PieslÄ«pÄ“jam tik ilgi,kamÄ“r gar tiem nekas netek garÄm(pÄrbauda ar benzinu).Kad tas ir izdarÄ«ts,tad saliekam visu atpakaļ kopÄ un noregulÄ“jam vÄrstu atstarpes.Å im motoram ir gredzenu kompensatori un mainam tikai atbilstoÅ¡a biezuma paplaksnes kas nÄk virs tiem.Kad tas ir izdarÄ«ts,tad aizvedam pie virpotÄja noslÄ«pÄ“t galvas apakÅ¡u lai viņa cieÅ¡Äk turas pie motorbloka un drusku palielinÄs kompresija.Tagad ar galvu it kÄ bÅ«tu tikts galÄ un varam Ä·erties klÄt pie pÄrÄ“jÄ motora.Uzstumjam mašīnÄ«ti uz bedres un skrÅ«vÄ“jam nost karteri.KlÄt tikt dažÄm skrÅ«vÄ«tÄ“m ir ļoti grÅ«ti,bet tomÄ“r cÄ«noties tiek atskrÅ«vÄ“tas visas.Tad skrÅ«vÄ“jam vaÄ¼Ä klanus un izņemam tos kopÄ ar virzuļiem caur augÅ¡pusi(apakÅ¡a mums traucÄ“ kloÄ·vÄrpsta)NekÄdÄ gadÄ«jumÄ nevaig sajaukt klanu vietas,virzienu (mÅ«su gadÄ«jumÄ viss ir numurÄ“ts un nav problÄ“mu 
Secinam arÄ« ka virzuļu gredzeni ir nodiluÅ¡i un deformÄ“juÅ¡ies jo auto ir ļoti ilgi stÄwÄ“jis bezdarbÄ«bÄ.Atrodam jaunu gredzenu komplektu un nomainam viņus.Kad tas ir izdarÄ«ts,tad liekam klanus ar virzuļiem atpakaļ pie reizes arÄ« nomainam klanu Å¡Äles,kas
ir diezgan izdiluÅ¡as.Nomainam kartera vÄka blÄ«vi un pieskrÅ«wÄ“jam to atpakaļ ar daudzajÅ¡m grÅ«ti skrÅ«vÄ“jamÄm skrÅ«vÄ«tÄ“m.Tad liekam atpakaļ motora galvu
(nomainot arÄ« galvas blÄ«vi)uz motora.Galvas stiprinÄjuma skrÅ«ves pieskrÅ«vÄ“jam pÄ“c speciÄlas secÄ«bas un ar speciÄlu atslÄ“gu, kas mÄ“ra pievilkÅ¡anas spÄ“ku.Un tad jau varam nedaudz pasmaidÄ«t jo viss grÅ«tÄkais jau ir izdarÄ«ts.Atliek salikt atpakaļ visas detaļas, ko jaucot noņēmÄm(tagad protams viņas visas ir tÄ«ri notÄ«rÄ«tas 
Kad tas ir izdarÄ«ts ,tad salejam jaunu eļļu,tosolu ,ieliekam akumulatoru un varam mēģinÄt darbinÄt….
Brr…Brr..neiet..! aha benzins bÄkÄ diezgan maz.Salejam benzinu un mēģinam vÄ“lreiz…Brr..Brrr…un motors pielec (lielais smaids sejÄ
izmēģinÄt protams- braucot ,tagad vÄ“l nesanÄk pa sniegu ar vasarenÄ“m ,bet pavasarÄ“ noteikti viss bus ok     Â
TÄds nu aptuvenais paņēmiens kÄ izjaukt un salikt motoriņu,protams ļoti sÄ«kumains viņš nav,bet ir ok.
Å is stÄsts nav izdomÄts,bet reÄls notikums.PavasarÄ« noteikti varÄ“s manÄ«t kÄdos drag race etapos 
 Atliek gaidīt pavasari……                                                                                        Iesūtījis Martins


lindy
on
Tuesday 06 February 2007 - 01:18:43