|
Divu sajÅ«gu ÄtrumkÄrba(DSG, S-TRONIC)
   Divu sajugu transmisija ir pusautomÄtiska atrumkarba ar secigu parslegsanas rezimu un diwiem spararatiem sajÅ«giem.Viens sajugs ir nepara atrumiem 1 , 3 , 5 un atpakaļgaitai, bet otrs para atrumiem 2 , 4 , 6.  Parslegsanas var notik nezaudÄ“jot jaudu,jo vienlaikus ir ielikti divi atrumi- sobrid izmantotais un ari nÄkamais,kas,tuvojoties parslegsanas bridim,jau tiek izvelets. Kad vaditajs parsledz,atveras sajugs ar lidz sim izmantoto atrumu, un vienlaicÄ«gi aizveras otrs sajugs,lai ieliktu jau ieprieks izveleto atrumu. Dazi indzenieri runa,ka parslegsanas laiks esot apala nulle        Pastav ari dubulto sajugu atrumkarbas,kuras parsledzas pat atrak neka Formula 1 un citas pusautomÄtiskas atrumkarbas ar vienu sajugu. Parslegsanas ir ari liganaka un vairak piemerota ielas braugsanai neka transmisija ar vienu sajugu. Nenoliedzami,ari sai sistÄ“mai ir ari minusi-augstaka izgatavosanas izmaksas, lielaka iespÄ“ja iziet no ierindas elektroniskas vadibasdel, ir ari kielaks svars un grutak remontÄ“jamas            Pirmas musdienu divu sajugu atrumkarbas paradijas 80.gados, kad datori bija pietiekami kompakti,lai kontroletu parslegsanos. So jauninajumu Porsche ieviesasavas saciksu automasinas Porsche 956 un 962 Le Mans,ka ari Audi Sport Quattro S1 saciksu automasina. So atrumkarbu nosauca par PDK jeb Porsche Doppelkupplungsgetriebe. Sobrid sadas atrumkarbas tirgo Volkswagen grupa, kura tas sauc par DSG jeb Direkt Schalt Getriebe (Seat,Skoda, VW) un S-Tronic (Audi). Sada veida,tikai citu razotaju atrumkarbas izmanto ari Bugatti Veyron 16.4  un Koenigsegg CCX         Â
Iesūtījis Martins
lindy
on
Tuesday 03 April 2007 - 11:29:34
|
|