KurÅ¡ piedziņas veids labÄks !?
KurÅ¡ piedziņas veids labÄks
Kur tas laiks, kad iepazinÄm priekšējÄs piedziņas automobiļus!
Tie kardinÄli atšķīrÄs no ierastajiem aizmugurÄ“jÄs piedziņas auto.
AtšķirÄ«bas bija ne tikai konstrukcijÄ, bet, galvenais, arÄ« vadīšanÄ.
Daži pieredzÄ“juÅ¡i autovadÄ«tÄji, nespÄ“jot tikt galÄ ar "jaunumu", atgriezÄs pie "klasiskÄm vÄ“rtÄ«bÄm".
Citi nebeidza slavÄ“t jauno konstrukciju un tÄs vadīšanas priekÅ¡rocÄ«bas.
JautÄjums nav viennozÄ«mÄ«gs, katram piedziņas veidam ir savi plusi un mÄ«nusi.
Aizmugures piedziņu visi pÄrsvarÄ pazÄ«stam ar "dibena"
pastiprinÄtu vÄ“lmi izslÄ«dÄ“t uz slidena ceļa un iespÄ“ju ziemÄ iesÄ“sties kÄdÄ ceļmalas kupenÄ.
Pie plusiem bÅ«tu pieskaitÄms samÄ“rÄ mazais apgrieÅ¡anÄs rÄdiuss un rÄmÄks, "tÄ«rÄks" stÅ«res rats (tas nav tik nervozs kÄ priekÅ¡piedziņas auto, uz nelÄ«dzena ceļa stÅ«res rats netiek raustÄ«ts uz vienu vai otru pusi).
SpÄ“krati, kas aprÄ«koti ar priekšējo riteņu piedziņu, daudz droÅ¡Äk jÅ«tas piesniguÅ¡ajos un dubļainajos ceļos, jo velkoÅ¡ie riteņi ir noslogoti (dzinÄ“ja un ÄtrumkÄrbas svars), tÄ nodroÅ¡inot labÄku saÄ·eri.
LÄ«dzÄ«ga situÄcija ir arÄ« uz taisna ceļa, noslogotie priekšējie velkoÅ¡ie riteņi droÅ¡i velk lÄ«dzi vieglo spÄ“krata pakaļgalu. TaÄu, ja sanÄk "ziepes", tad ar klasiskiem paņēmieniem, pagriežot stÅ«ri pretÄ“ji slÄ«des virzienam, vien nepietiks. Å Ädos gadÄ«jumos nepiecieÅ¡ama zinÄma pieredze un visu vadÄ«bas sviru tehniskÄs iespÄ“jas.
TÄpat apgrieÅ¡anÄs manevrs prasÄ«s vairÄk uzmanÄ«bas un pūļu nekÄ ar klasisko piedziņu.
TÄ varam apcerÄ“t Å¡o lietu gari un plaÅ¡i, bet ko tad saka Å¡o spÄ“kratu lietotÄji,
kas ir braukuši gan ar vienu, gan otru auto?
- Eriks: "AutovadÄ«tÄja stÄžs nav no mazajiem, esmu autobraucÄ“js kopÅ¡ jau padomju laikiem. SÄku ar moskviÄiem, tie mainÄ«jÄs, tad nÄca "Gaz 21" un "Uaz". Tie bija Ä«sti "dzelži"! Ar dinamiku knapÄk, bet laba caurgÄjamÄ«ba, neskatoties uz aizmugurÄ“jo piedziņu. Laiki mainÄ«jÄs, parÄdÄ«jÄs Rietumu spÄ“krati.
ManÄ Ä«paÅ¡umÄ bijuÅ¡as dažÄdas markas, taÄu tÄ sanÄca, ka visas priekÅ¡piedziņas. Kad piesÄ“dos pirmo reizi pie "Audi" stÅ«res, straujÄk laidu vaÄ¼Ä un gandrÄ«z sienÄ iekÅ¡Ä. Sapratu, ka stÅ«rÄ“joÅ¡ie ir arÄ« velkoÅ¡ie riteņi. VispÄr pieradu diezgan Ätri un esmu apmierinÄts, jo ir stabilitÄtes izjÅ«ta. ArÄ« uzsÄkot braukt, uz mÄ«ksta vai slidena seguma tik daudz neizbuksÄ“ kÄ "klasika". Neesmu liels "skrÄ“jÄ“js", taÄu aizmugures piedziņa Å¡ad tad saslÄ«dÄ“ja, bet ar priekÅ¡piedziņu pat neatceros. TomÄ“r viens starpgadÄ«jums palicis atmiņÄ. VienÄ ziemÄ«gÄ naktÄ« tieÅ¡Äm steidzos. Braucot pa taisnu ceļa posmu (diezgan Ätri), veicu nelielu manevru, rezultÄtÄ izbuksÄ“ja priekšējais ritenis un sajutu, ka tie vairs neklausa stÅ«rei. BrÄ«numainÄ kÄrtÄ viss beidzÄs laimÄ«gi."
- GunÄrs: "Desmit gadus ir nostrÄdÄts taksometru parkÄ, braucot ar "Volgu". Pie aizmugurÄ“jÄs piedziņas biju kÄrtÄ«gi pieradis. Mainoties laikiem, arÄ« autiņi mainÄ«jÄs. SÄku braukt ar golfu un opeli, nemaz tik traki nebija. PriekÅ¡piedziņas automobiļiem aizmugure mazÄk mÄ“tÄjÄs uz vienu un otru pusi, bet ziemÄ viegli pÄrvarÄ“ju sniega putru un kupenas. Neatceros, ka bÅ«tu izjutis kÄdas citas atšķirÄ«bas."
- Ivars Caune: "Automobiļi pēdējos 10 – 15 gados ir ļoti mainījušies neatkarīgi no to piedziņas veida.
Lai ikdienas vadÄ«tÄjs pÄ“c iespÄ“jas bÅ«tu pasargÄts no kritiskÄm situÄcijÄm uz ceļa, gan priekÅ¡piedziņas,
gan aizmugurÄ“jÄs piedziņas auto tiek uzstÄdÄ«tas dažÄdas aktÄ«vÄs drošības sistÄ“mas, bremžu pretbloķēšanas sistÄ“ma, pretbuksēšanas sistÄ“ma, stabilitÄtes sistÄ“ma. Å Ä«s sistÄ“mas stipri samazina atšķirÄ«bas starp automobiļiem ar dažÄdu piedziņu. JaudÄ«giem un ekskluzÄ«viem auto šīs sistÄ“mas ir iespÄ“jams atslÄ“gt, jo autovadÄ«tÄjiem ar atbilstoÅ¡Äm iemaņÄm un sportiska braukÅ¡anas stila piekritÄ“jiem lielÄku prieku varÄ“tu sagÄdÄt tieÅ¡i aizmugurÄ“jÄs piedziņas spÄ“krats. TaÄu ikdienas transporta plÅ«smÄ ierindas autobraucÄ“js pilnÄ«gi noteikti droÅ¡Äk jutÄ«sies ar priekÅ¡piedziņas automobili.
Šie auto ar noslogotiem dzenošajiem riteņiem, īpaši uz slidenas brauktuves,
ievÄ“rojami var samazinÄt kritisku situÄciju izveidoÅ¡anos. TomÄ“r jÄatceras – ja jÅ«s braucat ar Å¡Ädu auto, tas vÄ“l nenozÄ«mÄ“, ka bÅ«siet pasargÄts no visiem starpgadÄ«jumiem. TÄpÄ“c neatkarÄ«gi no tÄ, kÄdu spÄ“kratu ekspluatÄ“jat, bÅ«tu vÄ“lams kÄdÄ slÄ“gtÄ teritorijÄ vai neizmantotÄ ceļu posmÄ veikt ekstrÄ“mus manevrus, lai saprastu, kÄ auto uzvedas noteiktos apstÄkļos pÄ“c konkrÄ“tas jÅ«su rÄ«cÄ«bas."
lindy
on
Tuesday 28 November 2006 - 01:36:17